Altını dibe yollayan doları fırlattı: Zirve yaptı

Küresel piyasalarda kartlar yeniden dağıtılmaya başlandı. Fed’in yeni başkanı Kevin Warsh’un şahin hamleleriyle dolar endeksi son 13 ayın zirvesine tırmanırken, ABD ve İran arasında sağlanan 14 maddelik tarihi mutabakat emtia piyasalarını adeta sarstı. Hürmüz Boğazı’nın açılmasıyla petrol fiyatlarındaki risk primi düşerken, güçlü doların baskısıyla ons altın ve değerli metaller çakıldı. ALTINI DİBE YOLLAYAN DOLARI FIRLATTI Fed, yeni başkanı Kevin Warsh yönetiminde gerçekleştirdiği 17-18 Haziran toplantısında politika faizini yüzde 3,5-3,75 aralığında sabit tuttu. Ancak bankanın 2026 sonu medyan faiz tahminini yüzde 3,4’ten yüzde 3,8’e yükseltmesi ve katılımcıların yarısının bu yıl en az bir faiz artırımı daha öngörmesi sıkı duruşun uzun süre…

Yatırımcı altına küstü güçlü dolar vurdu

Güçlü dolar ve jeopolitik gelişmelerin etkisiyle değerli metaller haftayı sert kayıplarla kapattı. Ons altın yüzde 3.1 gerileyerek 4.120 dolara, gümüş ise yüzde 7.6 kayıpla 62.2 dolara indi. İsrail-İran geriliminin tırmandığı dönemden bu yana petrolle zıt hareket eden altın ve gümüşün, bu kez petrolle birlikte düşmesi piyasada ‘anomali’ olarak nitelendirildi. Pusula Yatırım Başekonomisti Doç. Dr. Filiz Eryılmaz, 100.6 seviyesindeki dolar endeksi ve Fed kaynaklı baskının değerli metalleri aşağı çektiğini belirterek, “Bu düşüşü yatırımcının küsmesine, teknik seviyelerin altında kalınmasına ve güçlü dolara bağlıyorum. Altın ve gümüş hak ettiği yerde değil” değerlendirmesinde bulundu. ‘ABD’Yİ İZLEYİN’ Eryılmaz’a göre piyasanın yönünü bu haftaki savaş haberleri…