Poşete zam yolu açıldı

Poşete zam yolu açıldı

Buna göre her yıl yeniden değerleme oranında artırılan market poşetleri, lastikler, aküler, piller, elektrikli ve elektronik eşyalar, ilaçlar, içecek ambalajları, kağıt-karton içecek ambalajları, ahşap ambalajlar üzerinden alınan geri kazanım katılım paylarında (GEKAP) iki katına kadar artırma yetkisi alınıyor. Teklifin yasalaşması halinde her bir market poşetinden alınan 38.5 kuruşluk GEKAP payı iki katına kadar artırılabilecek. Ya da öncelikle 38.5 kuruş üzerine yeniden değerleme oranı eklenip, ardından bu rakam iki katına kadar yükseltilebilecek. Yetkililer, 11 ilde yaşanan deprem nedeniyle artan gelir ihtiyacına dikkat çekerken, buradan geçen yıl bütçeye 3.6 milyar lira katkı geldiğini belirttiler. Bu yetkinin alınmasının kullanılacağı anlamına gelmediğini ifade eden yetkililer, market poşetlerinde tüketicinin ödediği 25 kuruş da iki katına kadar artacak mı sorusuna ise şöyle yanıt verdiler:

CUMHURBAŞKANI KARAR VERECEK

“Plastik market poşetinden alınan GEKAP, poşet başına 38.5 kuruş. Bunun üzerine poşet maliyeti de ekleniyor ve tüketiciden sadece 25 kuruş alınıyor, geri kalan maliyeti marketler üstleniyor. Yeni yetkinin kullanılıp kullanılmayacağına yani GEKAP paylarının iki katına kadar artırılıp artırılmayacağına Cumhurbaşkanımız karar verecek. Bu artış uygulandığında, poşet maliyeti ve yüzde 18’lik KDV’nin eklenmesiyle oluşacak yeni poşet fiyatına vatandaşın ne kadar katkı yapacağına ise Plastik Poşet Komisyonu karar veriyor. Komisyon, GEKAP miktarı artsa bile geçen yıl olduğu gibi bu yıl da vatandaşın ödediği 25 kuruşluk katkının artırılmaması kararı alabilir.”

TÜKETİM YÜZDE 80 GERİLEDİ

Türk Plastik Sanayicileri Vakfı (PAGEV) Başkanı Yavuz Eroğlu, 2019’tan itibaren başlayan ücretli poşet uygulamasının tüketimi yüzde 70 ila 80 oranında düşürdüğünü anımsatırken, marketlerin maliyeti üstlenmesiyle vatandaşa yaptığı alışveriş kadar poşet verilmeye başlandığını vurguladı. Böylece müşterinin fazladan poşet alamadığını belirten Eroğlu, GEKAP’ın iki katına kadar artması durumunda poşet maliyetinin marketler açısından daha da yükseleceğini, bununla birlikte kasiyerlerin müşteriye vereceği poşet miktarının daha da düşeceğini söyledi.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir